Чому вигідно купувати елекромобіль: податкові знижки та вартість експлуатації

Той час, коли українці вважали елекромобіль «недозволеною розкішшю» давно минув. Навпаки, тепер ми подумуємо про елекроавто, як про досить вигідне придбання, тим паче якщо кількість електрозаправок збільшується, а електромобілі звільняються від усіх платежів, які сплачувалися при розмитненні.

З 1 січня 2018 року відмінили ПДВ ( 20% від вартості) та фіксований акциз (109 євро), сплату мита відмінили ще у 2015 році. Також влада планує надавати власникам податкову знижку та відмінити сплату в пенсійний фонд при першій реєстрації. Сумарно отримаємо здешевлення на 21–23%. Податкова знижка покриє 18% від  вартості електромобіля. Ви платите повну вартість, а податкова компенсує вам 18% вартості. Плюс при реєстрації передбачений збір 3-5%. Його теж буде скасованою.

Таким чином, практично усі дилери зацікавлені у продажі електромобілів. Однак, в основному, цю тему популяризують по-більшості окремі ентузіасти та приватні компанії. Чому так? Здебільшого тому, що у власників електромобілів не виникатиме потреби витрачати кошти (при чому немалі!) на планові ТО та сервісні послуги вартістю в декілька тисяч гривень, тому це не зовсім вигідно дилеру.

Вартість експлуатації електрокара

електромобіль KIAВартість експлуатації електромобіля значно менша, ніж бензинового або дизельного авто. Електрокар дуже швидко покриває усі витрати і починає приносити чисті прибутки. Навіть порівняно із найекономічнішою дизельною автівкою (не кажучи вже про бензинові), електромобіль здатен заощаджувати своєму власникові до 100 тис. гривень на кожні 120 тис. км пробігу!

В середньому електромобіль компенсує свою вартість за 5 років. Може, саме тому сегмент електромобілів на світовому ринку збільшується із шаленою швидкістю – 76% на рік!

Згідно прогнозів, у 2020 році парк електромашин досягне відмітки 24 млн. одиниць. Якщо врахувати, що станом на 1 січня 2015 року у світі було зареєстровано 740 тис. одиниць електрокарів, то до 2020 року за попередніми прогнозами їхня кількість збільшиться у 32 рази! Це, не означає, звісно, що автовиробники відмовляться від дизелю та бензину, але доля машин на нафтовому паливі суттєво зменшиться, оскільки нафта на той час вже не буде основним джерелом енергії.

В Україні на електромобілях їздять вже не перший рік, інфраструктура для них створюється швидко, а питання сервісу/ремонту розв’язуються буквально на місці. Якщо йдеться про віддалені поїздки, то це вирішується швидкими зарядними станціями (на карті), яких вже є чимало і стає все більше. Звісно, якщо ви регулярно подорожуєте на великі відстані, то краще вибрати дизельне авто, а ось міські та заміські поїздки на 99% покриваються електромобільним автотранспортом.

За прогнозами, через 10 років електрокари займатимуть третину українського ринку нових авто. Принаймні, експерти радять, купляючи машину, розглядати варіант придбання електрокара нарівні з дизельним або бензиновим.